۱۳۹۰ خرداد ۹, دوشنبه

در جلسه سران قوا دهن به دهن شدن علی خامنه ای و احمدی نژاد

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس و رهبر جامعه اسلامی مهندسین (حزب دو قلوی موتلفه اسلامی) که هفته گذشته با مصباح یزدی پدرخوانده باند احمدی نژاد در قم دیدار و مذاکره کرد، در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین بخشی از دیدارها و یکه به دو کردن های پشت پرده احمدی نژاد و خامنه ای را فاش ساخت. او گفت که فکر میکردیم آقای خامنه ای تصمیمش را گرفته و احمدی نژاد را می خواهد مرخص کند، اما در دیداری که با وی داشتیم متوجه شدیم اینطور نیست و ایشان می خواهد دولت فعلی به کارش ادامه بدهد.
از زبان باهنر و به نقل از "خبر آنلاین" که خبرگزاری نزدیک به علی لاریجانی رئیس مجلس است بقیه اش را بخوانید:
«برداشت ما اين بود که آقا حاضر است خيلی هزينه‌ها داده شود و کار دولت دهم پايان یابد، ولی ديديم که آقا حاضر اند این اتفاق غيرمعمول نيفتد و دولت فعلی به کارش ادامه دهد. آقای احمدی نژاد کار را تا استعفا جلو برده بودند، اما در جمعبندی نهايی به اين نتيجه رسيدند که در رياست جمهوری باقی بمانند.
البته بحث ها ادامه یافت تا این که بر سر ادغام وزارتخانه ها مقام معظم رهبری جلسه ای با حضور سران سه قوه تشکیل دادند. برخی از بحث های جلسه دلگیر کننده بود. آقای احمدی نژاد بحث شان ایراد به تفسیر شورای نگهبان بود که آقا فرمودند تفسیر شورای نگهبان حرف آخر و لازم الاجراست و باید تبعیت شود. اگر هم بحثی شود تاثیری در نتیجه ندارد و نظر شورای نگهبان لازم الاتباع است. رئیس جمهور پرسید که آیا این، حکم حکومتی است؟ آقا فرمود این جلسه، جلسه حکومتی است، زیرا یکی از وظایف رهبری تنظیم روابط قواست ولی این نظر، نظر قانون است نه حکم حکومتی.»
همزمان با افشای آنچه در دیدار و جلسه لاریجانی رئیس مجلس و احمدی نژاد که مشخص نیست رئیس قوه سوم، یعنی قضائیه هم در آن حضور داشته یا نه؟ روز گذشته احمد توکلی هنگام بررسی لایحه شرح وظائف وزارت امور زیر بنائی گفت:
این لایحه لجاجت با تفسیر شورای نگهبان و نظر رهبری در جلسه حل اختلاف است. دولت به جای فرستادن لایحه ادغام وزارتخانه ها، لایحه شرح وظائف وزارتخانه های جدید را به مجلس فرستاده است.
در پایان بحث ها، مجلس به این لایحه دولت رای نداد و بدین ترتیب، دولت به راه خود و مجلس به راه خود ادامه میدهند تا سرانجام دستور قطعی از بیت رهبری برسد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر