۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۹, پنجشنبه

گزارش قالیباف از دیدار با علی خامنه ای حق با امام بود حرف مرد یکی نیست،2 تاست!

سردار خلبان "باقر قالیباف" که اکنون شهردار تهران و تا اینجا کاندیدای قطعی انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم است. در وبلاگ خود گزارش کوتاهی از دیدار با رهبر جمهوری اسلامی نوشته است. قالیباف که علاوه بر سابقه فرماندهی در سپاه، رابطه نزدیک خویشاوندی نیز با علی خامنه ای دارد، در گزارش خود نوشت:
روز شنبه ۹٠/٢/۱٠ بار دیگر این افتخار نصیبمان شد كه به اتفاق اعضای شورای عالی استان‌ها دیداری صمیمی با رهبر معظم انقلاب داشته باشیم. در ابتدای جلسه و پیش از فرمایشات معظم‌له، گزارشی از سوی آقای چمران و بنده ارائه شد. سپس حضرت آقا سخنانی ایراد فرمودند كه به نظر بنده حاوی ٢ نكته اساسی بود:
1- همه باید به قانون گردن نهند و تفسیر این قانون نیز بر عهده شورای نگهبان است. البته اینطور هم نیست كه شورای نگهبان همواره برداشت ثابتی از یک قانون داشته باشد، چرا كه مجتهدین و حقوقدان ها تغییر می كنند. كما اینكه گاهی یک مجتهد نیز نسبت به یک موضوع در یک زمان یک نظر دارد و زمانی دیگر نظری متفاوت از آن. (از این سخنان جز این نمی توان استنباط داشت که شورای نگهبان تابع و ضابط اجرای قانون نیست، بلکه قانون تابع نظر آقایان است و آقایان هم به فراخور شرایط و سمت گیری سیاسی و اقتصادی تغییر می کنند. این همان حکومت است و نه جمهوری و قانون اساسی)
2- معظم‌له به این سخن حضرت امام‌(ره) اشاره فرمودند كه حرف مرد یكی نیست، بلكه حرف مرد ٢ تاست؛ چراكه وقتی انسان فهمید اشتباه كرده، باید بگوید اشتباه كردم و اشتباهش را اصلاح كند. ...
(معظم له اگر خود پیشقدم برای اجرای این توصیه آیت الله خمینی شده و بگوید در برکشیدن احمدی نژاد و فاجعه 7 سال گذشته و همچنین در کودتای 22 خرداد اشتباه کرده و حرفش را می خواهد عوض کند، آنوقت می تواند این نسخه را برای دیگران هم بنویسد.)
اما، متعاقب این یاداشت فکر برانگیز، سایت «شفاف ‌نیوز» وابسته به قالیباف نیز نوشت:
در اینکه مشایی افکار منحرفی دارد تردیدی وجود ندارد. اما چرا احمدی‌ن‍ژاد را نقد نمی‌کنیم؟ مشایی و احمدی‌نژاد رابطه این‌همانی دارند. یعنی نمی‌توان احمدی‌نژاد را از مشایی جدا دانست و مشایی را جدا از احمدی‌نژاد نقد کرد. واقعیت این است که فضاسازی‌های تبلیغاتی و سیاسی هاله‌ای دور احمدی‌نژاد کشید که هر شخصیت اصولگرایی که خواست از او نقد کند هم مورد حمله قرار گرفت.
اگر تورم واقعی ۴۰ درصد باشد نباید مطرح کرد، چون احمدی‌نژاد قهرمان ملی شده است و این انتقاد به او آسیب می‌زند. اگر مشاورش حرف نادرستی می‌زند باید سکوت کرد، اگر خود رئیس جمهور قهر می‌کند باز هم باید دندان روی جگر گذاشت و تحمل کرد تا مبادا این قهرمان تخریب شود. اصلاً قهرمان می‌خواهیم که چه بشود؟ باید یک جایی این بازی باخت- باخت برای ملت و مملکت را تمام کنیم. ما نیازی به بت ساختن از رئیس جمهور نداریم که بعدا نتوانیم به او بگوییم بالای چشمش ابروست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر