۱۳۹۰ تیر ۱۲, یکشنبه

انتشار گزارش مشترک وزارت کشور و سازمان امنیت آلمان تله وزارت اطلاعات برای آنها که جهت دیدار بستگان به ایران سفر می کنند!

وزارت کشور و سازمان امنیت داخلی آلمان، بصورت مشترک گزارش امنیتی سال ۲۰۱۰این کشور را منتشر کردند. در بخش مهمی از این گزارش ۳۳۵ صحفه ای، موقعیت گروه‌ها و فعالان سیاسی و مذهبی ایرانی در آلمان بررسی شده است. از جمله تلاش وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی برای کسب اطلاعات از کسانی است که برای امور شخصی و یا فعالیت اقتصادی به ایران سفر می کنند.
دراین بخش قید شده است که وزارت اطلاعات ایران می کوشد همکاری شهروندان آلمانی که برای دیدار بستگان و یا امور شغلی به ایران سفر می کنند را برای همکاری با این وزارت‌خانه جلب کند. (در این بخش، جمله بندی به گونه ایست که معلوم نیست منظور آلمانی هائی است که به ایران سفر می کنند و یا ایرانیان شهروند آلمان شده که به ایران سفر می کنند. اما با توجه به تاکید گزارش بر "سفر به ایران برای دیدار بستگان"، باحتمال قریب به یقین منظور سفر ایرانیان به داخل کشور و بازگشت به آلمان باید باشد، زیرا آلمانی برای دیدار با بستگانش به ایران نمی رود و ضمنا به دشواری بتوان تصور کرد که نهادهای امنیتی ج. اسلامی، آلمانی ها را برای گفتگو احضار و تلاش کنند آنها را به منابع خبری خود تبدیل کنند! ضمنا در این گزارش روی "تلاش وزارت اطلاعات" تاکید شده، بنابراین منظور گزارش این نیست که هر ایرانی که به داخل کشور سفر می کند منبع اطلاعاتی جمهوری اسلامی می شود.)
این گزارش قید شده که وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران می کوشند از طریق پایگاه‌هایی که در آلمان دارند، برای کسب اطلاعات از وضعیت اعضای گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی در آلمان، در این گروه‌ها نفوذ کنند.
وزارت اطلاعات ایران همچنین سرگرم جمع‌آوری اطلاعات سیاسی، اقتصادی و علمی در آلمان است و بیشترین فعالیت‌های جاسوسی علیه آلمان نیز از طریق این وزارت‌خانه پیش برده می‌شود.
واحدهای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در پوشش فعالیت‌های اداری در سفارتجمهوری اسلامی در برلین نقش مهمی را برعهده دارند. حتی کنسولگری‌های ایران موظف به پشتیبانی از واحدهای وزارت اطلاعات در آلمان هستند.
هم‌اکنون حدود ۲۷ گروه و جریان افراطی اسلام‌گرا در آلمان مشغول فعالیت هستند. شمار اعضای این گروه‌ها در مجموع حدود ۴۶۲۷۰ تن حدس زده می‌شود. برخی از این گروه ها برای تبلیغ تشییع در ارتباط نزدیک با دولت ایران قرار دارند. بزرگترین مراکز این نوع فعالیت در هامبورگ قرار دارد که هدایت آن با نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در اروپای مرکزی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر