۱۳۹۰ تیر ۲۳, پنجشنبه

انتخابات آزاد بدون بازگشت موسوی و کروبی به صحنه سیاسی ممکن نیست!




هاشمی رفسنجانی، در آخرین دیداری که داشته و در همین شماره پیک نت خبر آن را می خوانید، گفته یگانه راه حل برای جلب مشارکت مردم در انتخابات، برگزاری یک انتخابات آزاد است. این که او با چه استدلال ها و راهکارهای دیگری مسئله جلب مشارکت مردم و به حاشیه راندن باصطلاح تندرو ها را با کاربدستان اصلی حکومت و از جمله رهبر جمهوری اسلامی در میان گذاشته معلوم نیست. فعلا تا این حد از آنچه که پشت صحنه می گذرد از دهان رفسنجانی بیرون آمده است.
اما، جدا از آنچه هاشمی گفته، در برخی محافل سیاسی و مطبوعاتی صحبت های دیگری نیز زمزمه می شود. از جمله گفته می شود، محمد خاتمی در دیدارهای خصوصی خود، با علم بر این که گفته هایش یا شنود می شود و یا توسط دیدارکنندگان دهان به دهان شده و به گوش بالاتری ها خواهد رسید گفته است: به هیچ وجه، این بار، به این آسانی ها در انتخابات شرکت نخواهیم کرد. ما از همان انتخابات مجلس هفتم باید جلوی این هرج و مرج انتخاباتی می ایستادیم. بدون آزادی زندانی ها و فعالیت دوباره سیاسی و حزبی آنها و بازگشت آقایان موسوی و کروبی به صحنه هیچ انتخاباتی پیش نخواهد رفت.
گفته می شود در خلال دیدارهائی که خاتمی داشته و اعلام نظراتی که کرده و همچنین دیدارهائی که در هفته های گذشته هاشمی رفسنجانی داشته، چند دیدار از سوی بزرگان جناح راست با خاتمی انجام شده که محور گفتگوها، انتخابات آینده بوده است. خاتمی در همین دیدارها نیز، با علم بر این که حرف ها به بیت رهبری منتقل خواهد شد، روی مواضع خود برای آزادی زندانیان و گشایش فضای سیاسی کشور و به صحنه بازگشتن موسوی و کروبی تاکید کرده است. بویژه این که با توجه به نفوذ کلام موسوی و کروبی در میان مردم، تنها دراین صورت است که مردم به صحنه سیاسی کشور بازخواهند گشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر