۱۳۹۰ تیر ۷, سه‌شنبه

هنوز از پایان اعتصاب غذا در رجائی شهر خبری منتشر نشده اعتصاب غذای در اوین پس از دو هفته شکسته شد

سایت کلمه خبر داد که 12 زندانی سیاسی کودتای 22 خرداد، بدنبال پیام محمد خاتمی و دیگر پیام هائی که در روزهای اخیر چه از جانب روحانیت مخالف کودتای 22 خرداد و چه از جانب غیر روحانیت طرفدار جنبش سبز منتشر شده بود، به اعتصاب خود پایان دادند. هنوز معلوم نیست درجریان این اعتصاب چه تعداد به بیمارستان منتقل شده اند و چه تعداد گرفتار عوارض جسمی شده اند.
بهمن احمدی امویی، حسن اسدی زیدآبادی، مهدی کریمیان اقبال، عماد بهاور، قربان بهزادیان نژاد، محمد داوری، امیرخسرو دلیرثانی، فیض الله عرب سرخی، ابوالفضل قدیانی، محسن امین زاده، محمدرضا مقیسه و عبدالله مومنی ۱۲ زندانی اعتصاب کننده زندان اوین اند که از روز ۲۸ خرداد دست به اعتصاب غذا زدند و یکشنبه شب پنجم تیر ماه به اعتصاب خود پایان دادند.
در بیانیه پایان اعتصاب غذای این زندانیان آمده که "اعتصاب عذا از یک سو پاسخی بود به ندای وجدان و ادای تکلیف اخلاقی ما به عنوان هم بند هدی صابر و از سوی دیگر فریاد اعتراض و خشم ما بود علیه ظلمی که بر صابر و پیش از او بر هاله سحابی رفت.
رفتار مسئولان طی این مدت و در جریان احضار ما به مراجع قضایی نشانه روشنی از بی مسئولیتی و عدم پاسخگویی و البته ناکارآمدی و ضعف دستگاه قضایی کشور بود. آزمونی بود تا نشان دهد که جان انسان و حیات یک زندانی تا چه حد در نظر مسئولان و مقامات قضایی و امنیتی بی ارزش و فاقد اهمیت است.
محمد خاتمی در پیام خود خطاب به زندانیان اعتصابی نوشته بود:
انتظار همه این است که سریعا این اعتصاب شکسته شود. آنچه مهم و فوری است حفظ سلامتی شما و بازگشتتان به زندگی عادی است. اگر صدای ما به مسئولان می‌رسد، از آنان می‌خواهیم که یکبار هم که شده از طریق مذاکره با معترضان مسائل را حل کنند.
هنوز معلوم نیست، اعتصاب غذا در زندان رجائی شهر نیز همزمان با زندان اوین شکسته شده و یا در آن زندان اعتصاب هنوز ادامه دارد.
اعتصاب غذا در زندان رجائی شهر ازدوم تیرماه آغاز شد و زندانیان زیر به این اعتصاب پیوستند:
کیوان صمیمی، عیسی سحرخیز، مسعود باستانی، علی عجمی، جعفر اقدامی و حشمت‌الله طبرزدی. آنها در حمایت از زندانیان سیاسی زندان اوین که دست به اعتصاب غذا زده بودند، اعتصاب غذا کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر