۱۳۹۰ مرداد ۶, پنجشنبه

از بیم انتخاباتی که به رای مردم نیاز باشد نماینده های مجلس با تخم کبوتر زبانشان باز شده

مهندس باهنر نایب رئیس مجلس چند هفته‌ پیش گفت «آقای احمدی‌نژاد سال 84 با آقای احمدی‌نژاد امروز شاید فرقی نكرده باشد فقط اطلاعات ما در باره ایشان بیشتر شده باشد. بحث دیگری كه آن موقع با ایشان داشتم این بود كه سئوال كردم در مجموعه اداره مملكت تئوری اقتصادی‌تان چیست؟ ایشان به این مضمون می‌گفت من كاری به تئوری و این حرف‌ها ندارم، من مهندسم و دنبال این هستم كه تولید در كشور راه بیفتد، به عنوان مثال عرض می‌كنم مثلاً ده هزار قندان می‌خواهم، اعلام می‌كنم هر كس بهتر، سریع‌تر و ارزان‌تر می‌سازد بیاید بسازد. من می‌خواهم این‌جوری مملكت را اداره كنم. ... همان‌جا عرض كردم كه مسائل اقتصادی مسائل پیچیده‌ای است و به همدیگر ارتباط دارند، یعنی در همین مثالی كه شما می‌زنید ما قندان را مجرد از استكان نمی‌‌توانیم بسازیم، نمی‌توانیم قندان را مجرد از اشتغال ببینیم، قندان را مجرد از تورم ببینیم؛ اینها مجموعه به‌هم پیچیده‌ای است كه همه روی هم اثر می‌گذارند. بنابراین برای اداره امور اقتصادی باید تئوری داشته باشیم. ... »
این حرف هائی که حالا مهندس باهنر می گوید و یا فاش می کند، حرف هائی است که یکبار شیخ مهدی کروبی نیز با طنز و به زیرکی گفت: ننه جون من هم میداند تورم چیه و گرانی شده!
2- حمید کاتوزیان رئیس کمیسیون انرژی مجلس هم گفت:
«ایمنی در نفت‌‌ رها شده است، مدیریت نیروی انسانی در حوزه نفت بسیار نگران كننده است و مربوط دانستن بی‌تدبیری و سوء مدیریت در وزارت نفت به «تحریم‌ها» اشتباه است. ... واگذاری پروژه‌ها و مقاطعه‌های كلان و بزرگ به شركت‌های خاص و مدیریت برخی افراد وابسته به جریان‌های مسئله دار اشتباه است. قراردادهای نفت و گاز بر خلاف قانون و بدون اطلاع مجلس بسته می‌شود.
3- حدود دو سال پیش موسوی گفت قراردادهای نفتی در دفاتر و وزارتخانه‌های غیرمرتبط منعقد می‌شود. و حالا تازه مجلسی ها زبانشان باز شده است.
4- احمد توکلی در نطق دوم مرداد خود در مجلس گفت:
«تخلف دیگر دولت عدم ارائه آمارها و گزارش سالانه از نرخ رشد اقتصادی و گزارش عملكرد بودجه و قانون هدفمند كردن یارانهها به مجلس است. آیا رئیس جمهور میخواهد مردم نفهمند كه مسئولان ضعیف بانك مركزی به دستور غیر قانونی او، اسكناس بیپشتوانه چاپ كردهاند و پول پرقدرت را روانه بازار كرده اند كه با ضریب ۵/۴ نقدینگی را زیاد می كند و فشار تورم را بر دوش مردم كوچه و بازار هر روز زیادتر می سازد؟»
5- حالا رهبر معظم برای این بلبشو «شورای حل اختلاف» تشکیل داده است و ظاهرا هاشمی رفسنجانی رفته به مشهد تا با آیت الله پرنفوذ، یعنی آیت الله طبسی که آقای خامنه ای پیش از انقلاب در مجالس مذهبی خانه او چای می گرداند مشورت کرده و برای این وضع آشفته و خودسری و یکه تازی خامنه ای، تا کار به فروپاشی نکشیده فکری بکند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر