۱۳۹۰ فروردین ۲۹, دوشنبه

گزارش های محرمانه وزیر اطلاعات برای رهبر شایعات و گمانه زنی ها در باره استعفا و ابقای وزیر اطلاعات

استعفای وزیر اطلاعات و قبول آن از سوی احمدی نژاد، سپس دستور علی خامنه ای به وزیر اطلاعات "مصلحی" برای باقی ماندن در راس این وزارتخانه، نه تنها در راس خبرها، بلکه در راس شایعات و گمانه زنی های چند روز اخیر در محافل حکومتی بوده است.
عده ای بر این نظرند که مصلحی به این دلیل استعفا داد که از هیات مدیره روزنامه ایران کنار گذاشته شده بود.
برخی بر این عقیده اند که اختلاف بین وزیر اطلاعات و احمدی نژاد، در اصل اختلاف بین حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات و امنیت سپاه و مصلحی است و احمدی نژاد در جبهه طائب قرار دارد.
این شایعه نیز وجود دارد که علی خامنه ای هنگام برکناری منوچهر متکی از وزارت خارجه، به احمدی نژاد گفته بود که این آخرین تغییر در کابینه است و به همین دلیل جلوی تغییر وزیر اطلاعات ایستاد.
این گمان نیز قوی است که مصلحی بتدریج مانند حجت الاسلام پورمحمدی اولین وزیر کشور کابینه احمدی نژاد که اکنون رئیس سازمان بازرسی است، نقش چشم و گوش خامنه ای در هیات دولت را پیدا کرده بود و احمدی نژاد که برای پر کردن مجلس آینده از اعضای باند خود خیز برداشته، حاضر به تحمل چنین چشم و گوشی نیست. ظاهرا این آخرین گمان، قوی تر از هر گمانه زنی و شایعه دیگری است. بویژه که د رابتدای هفته گذشته در محافل سیاسی جمهوری اسلامی شایع بود که وزیر اطلاعات، از روی سر احمدی نژاد یک گزارش کامل از ارتباط های رحیم مشائی در خارج از کشور با محافلی که خود را سبز و سکولار می نامند و همچنین به بهانه لوح کورش با محافلی در انگلستان و سلطنت خواهان درارتباط قرار گرفته، تهیه کرده و راسا به علی خامنه ای داده بود. در این گزارش نام برخی اطرافیان دیگر احمدی نژاد نیز ذکر شده و به همین دلیل دستور تحقیق عمیق تر در باره این ارتباط ها و فعالیت ها از سوی خامنه ای صادر شده بود.
با آنکه هیچ اظهار نظر رسمی در باره این شایعات و احتمالات انتشار نیافته، اما در هر کدام از آنها می تواند هسته های از واقعیت وجود داشته باشد. واقعیتی که باید از در برکناری ها و برگماری ها و سخنرانی ها و گوشه و کنایه زدن ها، آن را حدس زد!خ-رنشان دادکه این شاه است که تصمیم میگیردبقیه کشگ است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر