۱۳۹۰ فروردین ۲۲, دوشنبه

بحث روز در حاکمیت آغاز جنگ مذهبی- منطقه ای و یا پرهیز از این جنگ؟

کشاکش بر سر ورود به یک جنگ منطقه ای، به بهانه دخالت نظامی عربستان سعودی در بحرین، از یکسو و پرهیز از افتادن در چنین دامی از سوی دیگر، نه تنها درعالی ترین سطوح نظامی، بلکه در مجلس اسلامی نیز جریان یافته و گسترش پیدا کرده است.
این کشاکش، باز می گردد به آن بخش از سخنرانی سانسور شده علی خامنه ای در دیدار با فرماندهان نظامی در دیدار 16 فروردین که در آن به فرماندهان نظامی، نسبت به خطر یک جنگ مذهبی در منطقه هشدار داد. پس از این هشدار، احمدی نژاد در اولین مصاحبه خود در سال جدید، در پاسخ به اجلاس شورای همکاری خلیج فارس آنها را تهدید نظامی کرده و توصیه کرد به نقشه بزرگ ایران نگاه کنند! این نظر، ظاهرا مغایر هشدار رهبر جمهوری اسلامی بود و به همین دلیل، چند روز پس از آن، وی این سخنان را در جریان سفر به کرمانشاه و سخنرانی های مرسوم در این سفرها اصلاح کرد و گفت که جمهوری اسلامی از سیاست دوستی در منطقه پیروی می کند!
ادامه کشاکش ها، نشان میدهد که مسئله افتادن ایران در دام یک جنگ منطقه ای همچنان جدی است و این جنگ آتش بیارانی در حاکمیت کودتائی جمهوری اسلامی دارد که به تلاش خود، با هدف یک سره کردن کار قدرت در جمهوری اسلامی ادامه میدهند. چنان که کار به رقابت نیز کشیده است!
حسن "غفوری‌فرد" عضو قدیمی جبهه راستگرای جمهوری اسلامی که اکنون بعنوان یکی از اعضای جبهه باصطلاح اصولگرایان در مجلس حضور دارد، روز گذشته گفت:
"پیشنهاد استفاده از نیروی نظامی جهت کمک به مردم بحرین، اقدامی است خلاف قانون اساسی، مگر این که جمهوری اسلامی در خطر باشد که در این باره نیز نیازمند تشخیص فرمانده کل قواست! در صورتی‌که ولی‌فقیه مصلحتی را تشخیص دهند، حتما انجام خواهد شد. ورود به جنگ ممکن است دامنه کار را خیلی مشکل‌تر کند و حتما خاورمیانه دچار یک اشتعال عظیم خواهد شد که معلوم نیست که به کجا می‌رسد."
در مخالفت با همین نظر، روح الله حسینیان، نماینده دیگر مجلس، که خود را نجات دهنده تاج و تخت ولایت علی خامنه ای می داند و دست دراز امنیتی احمدی نژاد است، روز گذشته در مصاحبه با "خبرآنلاین" گفت:
" جمهوری اسلامی باید نیروهای نظامی خود را آماده کند و اجازه ندهد مرزهای عربستان سعودی به ایران نزدیک شود. اکنون یک فرصت استثنایی پیش آمده و نباید از این فرصت، بخاطر محافظه کاری کنار بکشیم و اجازه دهیم دشمنان ما در منطقه به اشغال نظامی بپردازند."
در یک خبر دیگر، دار و دسته های حرفه ای کفن پوش که وابسته به شبکه مصباح یزدی و حجتیه اند، روز گذشته در نزدیکی کنسول‌گری عربستان در مشهد باصطلاح تظاهرات اعتراضی کردند! این تجمع در مقابل مسجد امام سجاد(ع) که حوالی کنسول‌گری عربستان (انتهای بولوار سجاد) قرار دارد انجام شد.
این مجموعه را، سخنان سرلشگر فیروز آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که سایه خامنه ای در نیروهای مسلح است کامل می کند. او نیز در حاشیه یک همایش که خبر آن بصورت مستقل در همین شماره پیک نت منتشر شده گفت: "بنای جمهوری اسلامی درگیری با سایر کشورها نیست. بنای جمهوری اسلامی ایران بر جنگ نیست. بنابراین این مسأله در استراتژی ما وارد نمی‌شود."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر