۱۳۹۰ دی ۱۵, پنجشنبه

گزارش مجله اشترن چاپ آلمان 5 عضو سپاه پاسداران در سوریه دستگیر شده اند

نشریه "اشترن" چاپ آلمان، که در کنار دو مجله "اشپیگل، و "فوکوس" سه مجله مهم آلمان را تشکیل میدهند، ضمن انتشار گزارشی از تظاهرات مردم در سوریه و دستگیری 5 ایرانی در شهر "حمص" سوریه نوشت:
5 ایرانی که در سوریه ربوده شده اند، از اعضای سپاه پاسداران بودند که هنگام دستگیری لباس رفتگری سوریه را به تن داشته اند، اما در جیب آنها پول ایرانی و کارت شناسائی سپاه پاسداران یافت شده است.
اشترن نوشت که افراد ربوده شده، مشاوران ارتش سوریه برای سرکوب مخالفان بوده اند. عبد الرزاق تلاس (Abd ar-Razaq Tlass ) یکی از اعضای تیم رباینده 5 ایرانی در شهر "حمص" سوریه به خبر نگار ما (مجله اشترن) گفت، ایرانی ها ربوده نشده اند بلکه توسط مخالفان رژیم اسد در سوریه دستگیر شده اند و اکنون نیز در بازداشت هستند. بازداشت این 5 عضو سپاه پاسداران نشان داد که در سرکوب مردم سوریه، جمهوری اسلامی به بشار اسد کمک می کند.
عبد الرزاق تلاس (Abd ar-Razaq Tlass ) اولین افسر ارتش سوریه است که به شورشیان پیوسته است. وی 25 سال دارد و پسر برادر "تلاس" وزیر سابق دفاع سوریه است. او گفت که شورشیان توانسته اند یک بیمارستان زیر زمینی کاملاً مخفی درست کنند که مجروحین اعتراضات خیابانی به آنجا منتقل می شوند، زیرا انتقال آنها به بیمارستان های زیر نظر حکومت به معنای انتقال آنها از بیمارستان به زندان و رفتن زیر شکنجه است.
(همان رفتاری که مردم ایران درجریان اعتراض علیه کودتای انتخاباتی 22 خرداد شد)
پیک نت 15 دی 1390

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر