۱۳۸۹ خرداد ۱۵, شنبه

سید حسن خمینی تاوان چه چیزی را می دهد؟

جمعه, ۱۴ خرداد, ۱۳۸۹

چکیده : عده ای که بطور سازمان یافته در مقابل تریبون جای داده شده بودند با شعارهای پی در پی مانع ادامه سخنرانی وی شدند و بدین وسیله به حریم بیت امام تعرض کرده و در حالی که هنوز بیست و یک سال از رحلت جانسوز آن امام بزرگوار که با قیام خویش انقلاب اسلامی را پایه گذاری کرد نگذشته است با نواده او رفتاری کردند که در صدر اسلام پنجاه سال طول کشید تا چنان کنند.

کلمه – علی شکوری راد: در هنگام سخنرانی پیش از خطبه های آیت الله سید حسن خمینی در مرقد امام و در سالروز رحلت آن امام بزرگوار، عده ای که بطور سازمان یافته در مقابل تریبون جای داده شده بودند با شعارهای پی در پی مانع ادامه سخنرانی وی شدند و بدین وسیله به حریم بیت امام تعرض کرده و در حالی که هنوز بیست و یک سال از رحلت جانسوز آن امام بزرگوار که با قیام خویش انقلاب اسلامی را پایه گذاری کرد نگذشته است با نواده او رفتاری کردند که در صدر اسلام پنجاه سال طول کشید تا چنان کنند.

سید حسن خمینی امروز تاوان همراهی با مردم، در درد و رنج یک سال گذشته آنان، را می پردازد. هزینه عدم همراهی با آنان را که می خواستند او را همراه خود داشته باشند تا با مردم گستاخانه تر برخورد کنند. او هزینه و تاوان دلجویی ازآسیب دیدگان حوادث پس از انتخابات و هزینه دیدار با فرزند شهید بهشتی پس از آزادی از زندان را می پردازد، هزینه تنها نگذاشتن یاران امام را که در یک سال گذشته آماج همه گونه تهمت و افترای ناجوانمردانه ای بوده اند تا حدی که رهبری نیز در سخنان خود هواداران را از بی تقوایی و زیاده روی بیش از حد در این وادی بر حذر داشتند.

بدون تردید روح امام امت امروز از رفتاری که در جوار مرقد شریفش با نوادة فاضل و پرهیزگارش که از هر لحاظ به خود او شبیه است، شد آزرده است و از ناسپاسی نامردمانی که با قصد وغرض ناپاک در آنجا گرد آورده شده بودند و چنین رفتاری را از خود نشان دادند در رنج است.

پیروان راستین امام ساکت نخواهند نشست تا نام و راه امام توسط کسانی مصادره شود که در زمان حیات امام راهی به سوی او نمی جستند و امام نیز هرگز آنان را محرم خود نمی دانست.

سزاوار است پیروان راستین امام روزی را که می تواند جمعه آینده باشد، با حضور در حرم امام از نوه گرامی او که تولیت حرم را بر عهده دارد و در خانه خویش مورد هتک حرمت ناسپاسان قرار گرفته است دلجویی و از اینکه در پاسداری از راه و روش امام همچون خود او ثابت قدم و استوار است تجلیل و قدر شناسی نمایند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر