۱۳۸۹ خرداد ۱۶, یکشنبه

از هادیان این واقعه، برائت می جویم


شنبه, ۱۵ خرداد, ۱۳۸۹
چکیده : یادگار عزیز امام عزیز! اینجانب به سهم خود برائت می‌جویم از ناآگاهان بی جیره و مواجبی که غافلانه خود را در برابر امام و حاملان اندیشه‌های او قرار داده‌اند و برائت می‌جویم از هادیان این واقعه که حقیقتاً به رغم مدعیات وافرشان، از خط امام و اندیشه‌های اساسی جمهوری اسلامی دور افتاده‌اند.

مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی بیات زنجانی(مدظله العالی) پس از وقایع روز چهاردهم خرداد در جوار حرم مطهر حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) نامه ای را خطاب به حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حسن خمینی(دامت افاضاته) نگاشتند.
متن این نامه که در وبسایت رسمی آیت الله بیات آمده به شرح زیر است:
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
برادر فاضل و ارجمندم حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای حاج سید حسن خمینی- دامت إفاضاته
سلام علیکم
بسیار متأسفم که در سالروز وفات جانسوز امام خمینی(رحمت الله علیه) شاهد هتک حرمت یادگار آن پیر فرزانه از سوی عده‌ای محدود و سازمان یافته بودیم که تداعی‌گر تندروی‌های افراطیونی بود که در صدر اسلام شعار حسبنا کتاب الله سر می‌دادند. این واقعه در امتداد همان خطی است که بارها گفته‌ایم می‌کوشد با تمسک به نام امام و مصالح جمهوری اسلامی، از امام و یاران امام انتقام بگیرد. هادیان واقعۀ امروز حرم امام خمینی(رحمت الله علیه) و همین‌طور کسانی که در برابر این ماجرا سکوت می‌کنند، غافلند از اینکه این آتشی است که اگر آب بر آن نپاشند، شعله‌های مُفرط آن به زودی دامان خود آنان را هم خواهد گرفت و تر و خشک را با هم خواهد سوزاند.
یادگار عزیز امام عزیز! اینجانب به سهم خود برائت می‌جویم از ناآگاهان بی جیره و مواجبی که غافلانه خود را در برابر امام و حاملان اندیشه‌های او قرار داده‌اند و برائت می‌جویم از هادیان این واقعه که حقیقتاً به رغم مدعیات وافرشان، از خط امام و اندیشه‌های اساسی جمهوری اسلامی دور افتاده‌اند. آنکس که راه امام را می‌شناسد به خوبی می‌داند که راه او، راه تعادل و توازن است و باید افراطیون را محکوم کرد و آنها را متذکّر شد. امام عزیز ما با تأسّی از امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب(علیه السلام) همانقدر از جاهلان مقدس مآب نگرانی داشت که از عالمان متهتّک بیمناک بود. خداوند همۀ ما را از پرده‌دری در پیشگاه خود و خلقش محفوظ بدارد و رشحات نفس مطمئنۀ امام را در شما وارث خلف آن حضرت زنده بدارد.
«و تِلکَ الأیّامُ نُداوِلُها بَینَ النّاسِ و لِیَعلَمَ اللهُ الّذینَ آمَنوا و یَتَّخِذَ مِنکُم شُهداءَ والله لا یُحِبُّ الظّالِمینَ» (آل عمران، ۱۴۰)
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
قم، اسدالله بیات زنجانی
۱۴خرداد۸۹

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر