۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۲, سه‌شنبه

"علینقی جهرمی" پیشکار اقتصادی احمد جنتی در "تله"


سایت خبری جرس نوشت: اسنادی بدست آمده حاوی اطلاعات مستند درباره فساد اداری و تباه کاری اقتصادی در سیستم بانکی جمهوری اسلامی است. این اسناد مربوط به دوره ریاست محمد جهرمی بر بانک صادارت است و نشان می دهد که وی و نزدیکانش چگونه از مناصب خود برای منافع شخصی سوء استفاده کردند. این سوء استفاده ها از صدور ضمانت نامه های بدون مجوز با رقم های نجومی گرفته تا بهره مندی از پروژه های مناقصه بدون طی روند قانونی و حتی مواردی چون پرداخت یک میلیارد پول به مسعود ده نمکی کارگردان حامی حکومت و کمک 5 میلیاردی به باشگاه فوتبال شاهین بوشهر را در بر می گیرد.
محمد جهرمی سال گذشته در پی افشای پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی از کار برکنار شد و مقام های قضایی می گویند که او باید به عنوان یکی از متهمان در دادگاه رسیدگی به این اختلاس شرکت کند با این حال اسناد رسیده به "جرس" حاوی اتهام های دیگری علیه مدیرعامل سابق بانک صادرات و نزدیکان است. این سندها بیانگر زد و بندهای مالی است که نیت های سیاسی نیز در پس آن قابل تشخیص است.
این اسناد را می توانید روی سایت جرس، از اینجا ببینید.
(علینقی جهرمی که پس از سالها پیشکاری اقتصادی آیت الله احمد جنتی در فارس و بوشهر، از سوی جنتی به تهران فراخوانده شد تا در پست های مهم تری انجام وظیفه کند، در دوره تازه فعالیت هایش ابتدا نامش شد "محمد" و سپس یک "سید" هم به آن اضافه کرد و شد سید محمد جهرمی و در کابینه اول احمدی نژاد وزیر کار شد. خود را آماده ریاست جمهوری می کرد. با همین پرونده ای که می بینید و معروف است به اختلاس 3 میلیارد دلاری!)
پیک نت 13  اردیبهشت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر