۱۳۹۰ دی ۴, یکشنبه

جمهوری اسلامی برای جنگ پیشقدم شده؟

از نیمروز دیروز، خبر مربوط به مانور نظامی جمهوری اسلامی در خلیج فارس و تنگه هرمز، بصورت تحریک آمیز در راس اخبار جهان قرار گرفت. در واقع، خبرگزاری ها به گونه ای اخبار این مانور را منعکس کردند که اگر جنگ در خلیج فارس آغاز شود، چنین می کنند. از جمله با انتشار عکس های جنگی که نمونه ای از آن را به نقل از اشپیگل آنلاین می بینید. همین نشریه مهم و پرمخاطب آلمانی در سایت اینترنتی خود دیشب نوشت که مانور نظامی جمهوری اسلامی نشان داد که منطقه با تهدید بالقوه روبروست. (ترجمه این گزارش را در همین شماره پیک نت می خوانید)
متعاقب آن یک سایت خبری انگلیسی زبان بنام REUTERS از قول خبرگزاری جمهوری اسلامی "ایرنا" مدعی شد که دو موشک امریکائی به طرف یک روستا واقع در جنوب غربی ایران شلیک شده که به یک انبار نفت در آبادان اصابت کرده و چند نفر را مجروح کرده است.
همین سایت انگلیسی زبان، با آب و تاب، از قول خبرگزاری جمهوری اسلامی نوشت: به گفته یکی از فرماندهان ارتش ایران دو راکت به روستای مانیوهی در نزدیکی مرز عراق اصابت کرده است و در شهر مرزی اروند کنار، هواپیماهای آمریکایی و انگلیسی سه بار به حریم هوایی ایران تجاوز کردند و در دو مورد، دو راکت به روستای مانیوهی اصابت کرده است. فرماندار آبادان به ایرنا گفته است که سه نفر از جمله یک نگهبان انبار نفت زخمی شدند.
خبرگزاری ها مدعی شده اند که ایران تمرین بستن تنگه هرمز را آغاز کرده است و بعنوان تفسیر این اقدام یاد آورد شده اند که بمباران ژاپن نیز درجریان جنگ دوم جهانی همینگونه آغاز شد و در جنگ دو کره نیز بهانه امریکا برای ورود به جنگ و بمباران کرده با همین پیش زمینه و سناریو آغاز شد. یعنی دفع خطر جهانی. و اکنون خطر بسته شدن تنگه هرمز توسط جمهوری اسلامی را مطابق همان سناریو با تمام قدرت تبلیغ می کنند. آیا پرتاب دو موشک امریکائی، اقدامی تحریک آمیز برای کشاندن جمهوری اسلامی به میدانی نیست که ناتو در انتظار آنست؟ جنون قدرت در جمهوری اسلامی و اندیشه خام فرار از مشکلات داخلی با راه اندازی جنگی محدود، ایران را به سوی فاجعه هدایت نمی کند؟

پیک نت 4 دی 1390

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر