۱۳۹۰ مهر ۱۶, شنبه

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، گفته است که کسانی می‌خواهند از اختلاس بانکی اخیر به عنوان ادعانامه علیه جمهوری اسلامی استفاده کنند و چهره حکومت را زش

این عضو مجلس خبرگان رهبری در خطبه‌های امرو ۱۵ مهر در نماز جمعه تهران، گفت که عده‌ای در تنور داغ اختلاس، نان انتخاباتی خود را می‌پزند. به گفته او، این افراد «در پرونده سیاه‌شان خیانت فرهنگی، فساد سیاسی و فساد اقتصادی دارند».

به گزارش خبرگزاری مهر، او با تاکید بر اینکه «در همه جای دنیا این فساد‌ها وجود دارد»، گفت انتظار می‌رود که برخوردی «در شان نظام» با این فساد صورت گیرد.

تخلف سه هزار میلیارد تومانی در سیستم بانکی که «بزرگ‌ترین اختلاس تاریخ ایران» نامیده می‌شود، در شهریور امسال فاش شد و به استعفای مدیرعامل بانک ملی و برکناری مدیران بانک‌های صادرات و سامان انجامید.

پیش‌تر، علی لاریجانی، رئیس مجلس گفته بود این برداشت را که انتشار اخبار و گزارش‌ها درباره «اختلاس سه هزار میلیارد تومانی برای بیرون راندن رقیب از صحنه انتخابات است»، قبول ندارد.

همچنین محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرده بود: اختلاس اخیر تاثیری در انتخابات ندارد و من مطمئنم که حضور مردم در عرصه انتخابات همانند دفعات گذشته باشکوه خواهد بود.

احمد خاتمی در نمازجمعه به مقامات حکومت توصیه کرد «صبوری پیشه کنند و فرافکنی نکنند» و گفت «اینکه گناه فساد را به گردن یکدیگر بیندازند، هدف بدخواهان است».

رئیس سازمان بازرسی هفته پیش گفت که در سه سال گذشته در ۱۳ نامه به شخص محمود احمدی‌نژاد «تذکر دادم که اگر این تذکرات اجرایی می‌‌شد، امروز شاهد چنین اختلاسی نبودیم».

مصطفی پورمحمدی همچنین تاکید کرده بود، کسانی که مسئول هستند، به جای این‌که مشکل به‌وجودآمده را بررسی و آن را حل کنند، می‌گویند ما این اختلاس را خبر دادیم و خودمان آن را کشف کردیم.

اشاره او به اظهارات رئیس جمهوری است که گفته بود این اختلاس را خود دولت کشف کرده و هشدار داده بود که اگر از حمله به دولتش به بهانه‌های مختلف از جمله رسوایی اقتصادی دست بر ندارند، سکوتی را که به احترام رهبری در پیش گرفته، می‌شکند.

امام جمعه امروز تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت که دستگاه قضایی بنابر تکلیف ذاتی خود وارد میدان شده و اظهارات صادق آملی لاریجانی را که گفته است «قوه قضائیه هیچ خط قرمزی نمی‌شناسد» مایه آرامش مردم دانست.

رئیس قوه قضائیه پیش‌تر در واکنش به «فشار‌ها و مانع‌تراشی‌ها» بر سر مبارزه با فساد،گفته بود که «کسی برای ما خط قرمز قرار ندهد چون در اسلام و قانون خط قرمز نداریم».

احمد خاتمی همچنین گفت که رهبری «به مردم اطمینان داده‌اند که دست‌های خائن قطع خواهد شد» و مسئولان سه قوه در برخورد با این فساد، «متفق القول» هستند و تمام «مبلغ ۴۷۰۰ میلیارد تومان از اموال مفسدین ضبط شده است».

آیت‌الله خامنه‌ای در هفته جاری، گفت اگر مقامات به توصیه‌های ده سال قبل او در مورد فساد اقتصادی عمل ‌کرده بودند، امروز با این اختلاس مواجه نمی‌شدند و افزود که «کش دادن قضیه» از طرف رسانه‌ها را به صلاح نظام نمی‌داند. منبع مردمک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر