۱۳۹۱ بهمن ۹, دوشنبه

حسن روحانی و عسگراولادی در کنگره حزب مردمسالاری باید دیروز را فراموش کرد و برای فردا فکری کرد



           
پنجشنبه گذشته، کنگره حزب مردم‌سالاری با حضور چهره‌های مستقل و نزدیک به اصلاح‌طلبان برگزار شد. حسن روحانی، چهره نزدیک به هاشمی‌رفسنجانی، مسعود پزشکیان، وزیر بهداشت دولت خاتمی و نماینده فعلی مجلس و مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری و نماینده سابق مجلس، سه چهره‌یی بودند که در سخنان خود از اوضاع کنونی کشور انتقاد کردند.
از دیگر نکات قابل توجه در این مراسم هم، قرائت پیام عسگراولادی به کنگره حزب مردم‌سالاری بود. عسگراولادی در پیام خود نوشت: «امیدوارم این کنگره و اجلاس شما در مسیر منشور برادری مورد تاکید وصیتنامه امام رحمت‌الله حرکت داشته باشد تا بتوانیم نتیجه این نشست‌ها را در مسیر برادری معتقدین به امام رحمت‌الله، نظام و رهبری پیش ببریم
حسن روحانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز طی سخنانی در این کنگره گفت: اداره جامعه حق مردم و مال مردم است. مردم این حق را به عنوان امانت به افکار خاص و در چارچوب خاص قرار می‌دهند و هیچ خیانتی بالاتر از خیانت به حق مردم نیست. فضای امنیتی به نفع کسی نیست و کسانی که به دنبال فضای امنیتی هستند، در واقع به دنبال بهانه‌سازی هستند. آنهایی هم که می‌خواهند مردم را از رفتن به پای صندوق رای مایوس کنند، به مردم خدمتی نکرده‌اند. چرا اینقدر به گذشته چسبیده‌اید؟ خیلی چیزها را باید فراموش کرد. اینقدر به گذشته نپردازیم. به آینده و معضلات کشور بپردازیم. مسائل با شفافیت بیان نمی‌شود، آمارها از واقعیت فاصله دارد و نقدینگی به حدود 7 برابر رسیده است. بیکاری هم نه تنها کاهش نیافته که افزایش هم یافته است. اسراف این است که صدها هزار جوان را با سرمایه این مردم از دبستان تا دکترا بالا ببریم و آن وقت آنها بیکار باشند. مبادا به جایی برسیم که مردم فکر کنند انتخابات تشریفاتی است.
روحانی سپس در جمع خبرنگارانگفت: خیلی‌ها برای حضور درانتخابات به من مشورت داده اند، اما هنوز به این نتیجه نرسیده‌ام که بیایم یا نه؟اگر بیایم، مستقل خواهم آمد.

پیک نت   هشتم بهمن 1391

۱۳۹۱ بهمن ۵, پنجشنبه

طرحی که زمان جنگ با عراق اجرا شد طرح سهمیه بندی کوپنی قرار است بزودی آغاز شود


طرح سهمیه بندی (کوپنی) مواد غذائی که در زمان جنگ ایران و عراق و با ابتکار مهندس بهزاد نبوی در دولت میرحسین موسوی تهیه شده بود، قرار است بار دیگر و برای مقابله با تحریم ها و رفتن به سوی شرایط جنگی به اجرا گذاشته شود. هنوز دولت رسما این تصمیم را اعلام نکرده اما مطبوعات بتدریج زمزمه آن را منتشر کرده اند. خبرگزاری مهر به نقل از "یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت" نوشته است که سهمیه بندی، از طریق توزیع "کارت معیشت خانوار" صورت می گیرد که از طریق آن، احتمالا ۱۷ میلیون نفر از مردم مواد غذایی دریافت می کنند.
همین خبرگزاری نوشت: در جدیدترین گفتگوهای دولت و مجلس ایران در مورد مشکلات اقتصادی کشور، مسئولان دو قوه به توافق رسیده اند که برای تامین کالاهای مورد نیاز اقشار کم‌درآمد "معادل دو میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت ‌شده و در قالب سبد کالا میان ۱۵ میلیون خانوار توزیع شود".
صندوق توسعه ملی، صندوقی است که با هدف پس انداز کردن بخشی از درآمد نفت و گاز ایران برای سرمایه گذاری های درازمدت تاسیس شده است.
پیک نت   5  بهمن

وقتی "محصولی میلیاردر" سردار سپاه باشد چرا حداد عادل هزار میلیارد تومانی کاندیدای ریاست جمهوری نشود؟


شهرداری تهران فهرست املاک شخصی غلامعلی حداد عادل را تهیه و قیمت گذاری کرد. بر اساس این گزارش قیمت مستغلات و املاک غلامعلی حداد عادل در حوالی تهران به یک هزار میلیارد تومان بالغ می شود. اکثر این املاک و مستغلات زراعی بوده است و از پدر حداد عادل به وی ارث رسیده است. این املاک و مستغلات در زمان ریاست حداد عادل بر مجلس از زراعی به تجاری تبدیل شد و به دلیل تغییر کاربری قیمت آنها بطور تصاعدی افزایش یافت. در فهرست یادشده زمین مراکز آموزشی و پژوهشی متعلق به وی از قبیل مدارس غیرانتفاعی فرهنگ منظور نشده است.
پیک نت   5  بهمن

۱۳۹۱ دی ۲۴, یکشنبه

بشنوید این بیداد را چاره ای باید!




یگانه حکمی که تا حالا دادگاه های کودتا صادر نکرده اند، "دوختن دهان" است. یعنی همان حکمی که در زمان رضاشاه صادر شد و دهان "فرخی یزدی" را واقعا در زندان با نخ و سوزن دوختند! محرومیت از شعر خوانی (برای مصطفی بادکوبه ای از سال 1389)، محرومیت از فعالیت سیاسی (بسیاری از چهره های مذهبی فعال در انقلاب و دوران رهبری آیت الله خمینی)، ممنوع بودن احزاب و سندیکاها و کانون های مدنی، ممنوعیت خروج از کشور (که زمزمه این ممنوعیت برای مردم عادی و غیر سیاسی حتی برای سفر به ترکیه نیز شروع شده)، ممنوع القلم، ممنوع المنبر، ممنوع اللباس (روحانیون)؛ ممنوعیت از تحصیل (هزاران دانشجو)؛ ممنوع التدریس (صدها و بلکه هزاران استاد)، محرومیت از روزنامه نگاری (صدها روزنامه نگار را شامل شده)، ممنوع الانتشار ( شامل صدها عنوان کتاب در 8 سال گذشته)، و دیگر ممنوعیت هائی که تاکنون در ایران سابقه نداشته را در 8 سال گذشته شاهد بوده ایم. حتی ممنوع الدفن شدن در فلان گورستان. ظاهرا یگانه ممنوعیتی که باقی ماند "ممنوع الدهان باز کردن" یا همان "دهان دوختن" است.
این بیداد را، نه در شعرهای شکسته و بی وزن و قافیه، بلکه در قالب شعر کلاسیک و نه روی فیسبوک که جولانگه ناله های عاشقانه و فاقد ارزش هنری است، بلکه در انجمن های ادبی داخل کشور بشنوید. صدای امروز مردم ایران اینست، نه آن عاشقانه های دست و پا شکسته ای که روی فیسبوک پرپر می زند! و یا آن مدایحی که در بزم های حضوری و خصوصی در بیت رهبری برپا می شود تا چاپلوسان شعر خوانی کنند و برای تشفی خاطر مبارک ملوکانه  مدح قدرت بگویند!