۱۳۹۱ دی ۱۱, دوشنبه

دروغ؛ چون خون در رگ های مقامات روان است سخنرانی حقوق بشری رئیس قوه قضائیه ج. اسلامی


آیت‌الله آملی لاریجانی  رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی جمهوری اسلامی یک نطق حقوق بشری کرد. او به جای آن که درباره نقض فاحش حقوق بشر در ایران توضیح بدهد، به نقد حقوق بشر در اروپا و امریکا پرداخت!
ایشان نفرمود که نقض حقوق بشر در اروپا و امریکا جواز شکنجه و زندان و بازداشت مخفی و قتل در زیر شکنجه و حصر خانگی و کودتا علیه رای مردم و .... است؟
اصلا اروپا و امریکا "جهنم" حقوق بشر. این چه ربطی به فجایعی دارد که در ایران علیه مردم انجام می شود و اگر چند وکیل یک کانون برای دفاع از حقوق بشر در ایران برپا کردند باید زندانی شوند؟
رئیس قوه قضائیه بجای پاسخ به این سئوالات که سئوال همه مردم ایران است، در جمع قضاتی که خود ناقض حقوق بشر اند سخنرانی کرد و گفت:

تصویب قطعنامه حقوق‌بشری در مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران نشان دهنده‌ برخوردهای دوگانه سازمان ملل با نظام اسلامی ایران است که برای همه ما تکراری شده است. کشورهایی ما را متهم کرده و می‌کنند که خودشان نقض‌کننده‌ترین کشورها در مساله حقوق‌بشر هستند.
نظام اسلامی ایران نه از باب قطعنامه‌های حقوق بشری بلکه براساس ارزش‌ها و احکام اسلامی و قرآنی که شالوده این نظام است، خود را ملزم به رعایت حقوق بشر می‌داند و اگر تجاوزی هم به حق و حقوق افراد شود، خود نظام برحسب اعتقاد اسلامی خود و وظیفه‌ای که دارد با آن برخورد می‌کند. کما این‌که در قضیه فرد وبلاگ‌نویس (ستار بهشتی که زیر شکنجه کشته شد) همگان شاهد رسیدگی و برخورد مناسب نظام و دستگاه قضایی بودند.
(لابد اعلام برکناری فلان مامور انتظامی و مدتی بعد ماموریت بالاتری با مزایای بیشتر به او دادن، همان برخورد اسلامی است که لاریجانی می گوید و همان مراعات حقوق بشر در جمهوری اسلامی است که بی نیاز از توصیف است!)
رئیس قوه قضائیه ادامه داد:
نظام اسلامی ایران خود را موظف و مکلف به برخورد با نقض حقوق افراد می‌داند و مسئولان قضایی و سایر مسوولان حاضر نیستند در مقابل پاره‌ای وهمیّات، دین و آخرت خود را بفروشند و در مقابل تجاوز به حقوق مردم ساکت بمانند. مسوولان نظام، خود را ملزم به رعایت حقوق بشر می‌دانند.
(اگر دروغگوئی، تلاش برای فریب مردم باشد و ناقض حقوق بشر برای آگاهی از واقعیات، رئیس قوه قضائیه بزرگترین ناقض حقوق بشر نیست؟)

پیک نت   10  دی

۱۳۹۱ دی ۲, شنبه

نگاهی به مصاحبه صادق زیبا کلام محمد خاتمی و رحیم مشائی اره دو لبه در گلوی حاکمیت


صادق زیباکلام در گفتگو با "عصر ایران" نقطه نظرات خود را در باره انتخابات آینده ریاست جمهوری بیان داشت. این نقطه نظرات عمدتا در اطراف نامزدی رحیم مشائی برای ریاست جمهوری و بخت و اقبال او برای پیروزی دراین انتخابات دور می زند. زیبا کلام می گوید:

اگر حریف مشایی فقط اصولگرایان سنتی باشند، رقابت مشایی با کاندیدای جریان اصلی اصولگرایان، مثل بازی منچستریونایتد و مس سرچشمه کرمان خواهد شد! اگر حریف مشایی قالیباف باشد، رقابت آنها مثل بازی منچستریونایتد و لیورپول می شود. اما اگر حریف مشایی خاتمی باشد، رحیم مشایی مثل تیم ملی فوتبال ایران در برابر بارسلونا خواهد بود!
می خواهم بگویم احتمال کاندیداتوری مشایی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را بسیار بالاست و  معتقدم اگر خاتمی رقیب مشایی نباشد، مرد مرموز دولت احمدی نژاد، رئیس جمهور آینده ایران خواهد بود. علی لاریجانی، ولایتی و حداد عادل، در رقابت با مشایی هیچ شانسی ندارند.
احمدی نژاد برای باقی ماندن در قدرت راهی ندارد جز اینکه یکی از یارانش را به قدرت برساند. او می داند اگر اصولگرایان سنتی قوه مجریه را در دست بگیرند، تار و پودش را می شکافند.
یعنی تمام وابستگان احمدی نژاد را از قطار قدرت پیاده می کنند. تازه اگر این افراد را دستگیر نکنند. به هر حال اگر احمدی نژاد بخواهد یکی از نزدیکانش را نامزد ریاست جمهوری کند، ناگزیر است مشایی را روانه میدان کند؛ چون حمید بقایی و هاشمی ثمره و نیکزاد رای نمی آورند.
در میان یاران احمدی نژاد، فقط اسفندیار رحیم مشایی است که وزنه ای نسبتاً قابل اعتنا برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری است. یعنی پتانسیل رای آوردن دارد. کنار رفتن مشایی از ریاست دفتر رئیس جمهوری و واگذاری سمتی تشریفاتی در ارتباط با جنبش عدم تعهد، نشان می دهد که احمدی نژاد مصمم است که مشایی دیگر درگیر کارهای اجرایی نباشد.
وقتی مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور است، در 24 ساعت باید 25 ساعت وقت بگذارد برای کارهای اجرایی. او از ریاست دفتر رئیس جمهوری کنار رفت تا وقت لازم برای ورود به کارزار ریاست جمهوری داشته باشد.
من احتمال می دهم که مشایی مثل دکتر معین در سال 84، از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شود ولی رهبری کاندیداتوری مشایی را بلامانع اعلام کنند.
به نظر من احتمال رای آوردن مشایی خیلی هم بالا خواهد بود. البته اگر آقای خاتمی وارد میدان نشود. اگر خاتمی کاندیدا شود، قطعاً مشایی هیچ شانسی نخواهد داشت.
اگر امر دایر شود که اصلاح طلبان بین مشایی و مثلاً حداد عادل یک گزینه را انتخاب کنند، قطعاً اکثر اصلاح طلبان در انتخابات شرکت نخواهند کرد اما ده تا بیست درصد اصلاح طلبان که در انتخابات شرکت می کنند، از رحیم مشایی حمایت خواهند کرد.
ما احمدی نژاد را از تیر 84 با مشایی داشته ایم، از خرداد 92 هم مشایی را با احمدی نژاد خواهیم داشت. یعنی این طور نیست که اگر مشایی رئیس جمهور شود، فضای کاملاً جدید در ایران ایجاد شود. احمدی نژاد همچنان با مشایی خواهد بود و سیاست های هشت سال گذشته دولت، کم و بیش ادامه خواهد یافت. خیلی از این سیاست ها، مطلوب مراکز اصلی قدرت است.
من فکر می کنم احمدی نژاد به چیزی کمتر از تایید صلاحیت مشایی بسنده نخواهد کرد. این مهمترین خواسته احمدی نژاد در قبال انتخابات ریاست جمهوری است. این خواسته برای او مصداق همه یا هیچ است. کاندیداتوری مشایی برای احمدی نژاد، نوری است در انتهای تونل قدرت.
مشایی در برابر هر تیغ و تیشه ای که به طرفش پرتاب شده، سکوت کرده است. اگر خیلی راستگرایانه حرف بزند، رای حامیان اصلاح طلبان را از دست می دهد و اگر خیلی اصلاح طلبانه حرف بزند، شانس تایید صلاحیتش از دست می رود.
بنابراین او از اردیبهشت 1390 ترجیح داده به گونه ای حرکت کند که هر دو جانب امر را برای خودش حفظ کند. یعنی نه کاملاً مطرود اصولگرایان شود و نه رای اقشار مدرن و تحصیلکرده جامعه را از دست بدهد.
این نکته را هم نباید فراموش کرد که مشایی هر چند برای اصولگرایان شخصیت جالبی نیست اما آنها به هر حال دغدغه سطح بالای مشارکت مردم در انتخابات را هم دارند. ضمناً با توجه به شکاف احمدی نژاد و اصولگریان، الان دیگر اوضاع مثل سال 88 نیست که مکانسیم برگزاری انتخابات در دست یک جناح بود. الان در واقع دو جناح مسئول پروسه برگزاری انتخابات هستند. بنابراین اوضاع لزوماً مثل سال 88 نمی شود.
با اینکه مشایی کاندیدای مطلوب اصولگرایان نیست ولی باز مشایی از نظر آنها بهتر از خاتمی است.

یکی از اهرمهای مشایی برای پیروزی در انتخابات این است که او اگر کاندیدا شود، به عنوان نامزد غیرحاکمیتی شناخته شود. شایی در برابر حداد عادل و سعید جلیلی، چنین موقعیتی دارد. یعنی وضعیتی مثل دوم خرداد 76؛ البته نه در آن حد و اندازه. به هر حال خیلی ها به مشایی رای می دهند صرفاً به این دلیل که او را نامزد غیرحکومتی می دانند!
همه روستاییان به مشایی رای نخواهند داد. اینکه چند درصد آنها مجاب شوند که به مشایی رای بدهند، بستگی به هنر و توانایی احمدی نژاد دارد. به نظر من، احمدی نژاد می تواند حداقل نیمی از جمعیت روستایی و فقیر کشور را قانع کند که به مشایی رای بدهند.
(نخستین ارزیابی پیک نت از مانورهای زیرکانه احمدی نژاد و رحیم مشائی برای انتخابات ریاست جمهوری و موقعیت رحیم مشائی در میان اقشار اجتماعی ایران را به نقل از پیک نت 3 دیمان 1389 از اینجا بخوانید.

پیک نت   26  آذر

۱۳۹۱ آذر ۲۶, یکشنبه

حکومت نمی خواهد با مردم آشتی کند برگ های بازی از کف ج. اسلامی می رود


بشار اسد در بدترین تنگنا برای کناره گیری قرار گرفته است. با رفتن او، هر رژیمی که جانشین وی شود، مناسبات جمهوری اسلامی و سوریه به شکل سابق باز نخواهد گشت. ترکیه آرام آرام خود را برای نوعی مقابله نظامی با ایران آماده می کند. این آمادگی برای زمانی است که به ایران حمله شود و از سوی ایران موشک به سمت اسرائیل پرتاب شود. سیستم دفاع موشکی پاتریوت خنثی کننده موشک هائی است که به سوی اسرائیل پرتاب شود. مقامات جمهوری اسلامی پنهانی با امریکا مذاکره اتمی – سیاسی کرده اند و آخرین اظهارات رئیس آژانس انرژی اتمی که در آن ابراز امیدواری نسبت به تفاهم اتمی با جمهوری اسلامی کرده، خود گویا ترین خبر درباره این مذاکرات و تفاهم هست. تفاهمی که قرار است در ترکیه رسمیت یابد! بخشی از این مذاکره بر سر رفتن بشار اسد در سوریه بوده است و این که رژیم آینده در سوریه علیه حزب الله لبنان وارد عمل نشود. اما، چه کسی نتایج این نوع مذاکرات و زد و بندها را در طول تاریخ مناسبات بین المللی غیر قابل تغییر میداند؟ مگر از همین قرار دادها در دوران گرباچف بسته نشد؟ و دیدیم که هم ریگان و هم بوش پدر، آنجا که توانستند از موضع قدرت عمل کنند، همه این قرار دادها را زیر پا گذاشتند. مگر همین قرار دادها را هیتلر با استالین نبست و سپس به شوروی آن لشگر کشی فاجعه بار را کرد؟ مگر قرار نبود پیمان  ناتو همزمان با پیمان ورشو منحل شود؟ مگر صدام حسین قرار داد 1974 را در تلویزیون بغداد پاره نکرد و دستور حمله نظامی به ایران را نداد؟ و نمونه هائی دیگر.
مقامات حاکم بر جمهوری اسلامی به امید حفظ خود در قدرت، امتیازها را یکی پس از دیگری میدهند، با این هدف اصلی که امتیازی به مردم در داخل کشور ندهند. درحالیکه آنچه تضمین کننده بقای یک نظام و حتی عهد و پیمان های بین المللی است، میزان حمایت مردم از یک حکومت، رضایت مردم از یک حکومت و مشارکت مردم در سر نوشت خویش و کشور است. کفه دوم ترازوی جمهوری اسلامی آنقدر سبک است که همه امتیازها و زد و بندهای بین المللی نیز چاره ساز نیست. نه تنها چاره ساز نیست، بلکه قدرت های بین المللی آن امتیازها را خواهند گرفت، برگ های حکومت را در خارج و در منطقه خواهند سوزاند و سپس برای سلطه علنی و حتی نظامی بر ایران خواهند آمد!
داستان انتخابات آینده ریاست جمهوری در جمهوری اسلامی، داستان این دو کفه ترازوست.

پیک نت   26  آذر

۱۳۹۱ آذر ۲۰, دوشنبه

مادرشهیدمعظم ستاربهشتی برای اربعین ستار ازعموم مردم دعوت بعمل آورده است .



بمناسبت اربعین شهیدبخون خفته ستاربهشتی برگزارمیگردد
روزپنجشنبه مورخه 23 آذرماه 91 ساعت 3الی5واقع درجوار
امازاده محمدتقی رباط کریم قدیم قطعه7ردیف3شماره11 .
 ازکلیه مردم آزاده ایران خواستاریم باشرکت خود دتسلای
خانواده معظم بهشتی مخصوصامادرگرامی ستارحضوربهم رسانید