۱۳۹۰ بهمن ۱۱, سه‌شنبه

چه می توان گفت؟


در باره این چند تابلو که یکی از دوستان فیسبوکی پیک نت در ایران، آن را روی فیسبوک خود منتشر کرده و ما آنها را به امانت گرفته و منتشر کرده ایم، چه می توان نوشت؟ خود باندازه کافی گویای طرز اندیشه حاکمیت است.

۱۳۹۰ بهمن ۱۰, دوشنبه

علی مطهری: تا آقای هاشمی به صحنه نیآید بحران کنونی کشور حل نمی شود

علی مطهری فرزند آیت الله مطهری و نماینده مجلس که صلاحیتش برای انتخابات رد شده، با سایت خبری مجلس "ملت آنلاین" مصاحبه کرد و گفت:
در انقلاب مشروطه هم عده‌ای با خارج کردن انقلابیون از صحنه، کشور را به «استبداد خشن» سوق داده‌اند. به نظر می‌رسد که اکنون هم در تلاش اند تا آیت‌الله هاشمی ‌رفسنجانی را از فضای سیاسی ایران حذف کنند و برای رسیدن به این خواسته خود نشان داده که حاضر اند دست به هر اقدامی بزنند. البته اینها قادر به حذف آقای هاشمی از انقلاب نیستند. ایشان پایگاه اجتماعی خوبی دارد و مردم قدردان خدمتگزاران خود هستند. علت هجوم روانی و تبلیغاتی به ایشان ترس از اوست. شاید نخستین کسی که آقای احمدی‌نژاد را شناخت و احساس خطر کرد و نحوه مدیریت وی بر کشور را خطرناک توصیف کرد آقای هاشمی بود. امروز هم تا زمانی که ایشان به صحنه سیاسی برنگردد و مثلا اقامه جمعه نکند بحران سیاسی اخیر تمام نمی‌شود، چون نقطه‌نظرات ایشان عادلانه و واقع‌بینانه است.
پیک نت 10 بهمن

۱۳۹۰ بهمن ۸, شنبه

کنی به خامنه ای: شما لجبازی می کنید دیدار توام با تنش میان خامنه ای و آیت الله کنی

سلام- آیت الله مهدوی کنی با آقای خامنه ای دیدار داشت و به او توصیه کرد، در بعضی سیاست های خود تجدید نظر کنید. آینده خوبی را پیش بینی نمی کنم. زندان ها پر شده و بازهم دستگیر می کنند. خامنه ای گفته، من نمی توانم با آزادی مجرمین موافقت کنم. هرکس مجرم است باید زندان جرمش را بکشد. آقای مهدوی گفته موافقت کنید آقایان موسوی و کروبی در یک خانه ای نگهداری شوند. آقای خامنه ای مخالفت کرده و گفته آنها محارب هستند. آقای مهدوی با ناراحتی گفتگو را قطع کرده و گفته شما لجبازی می کنید و سپس جلسه را ترک کرده است. در پی این اتفاق جزوه هایی علیه ایت الله مهدوی کنی و سابقه و موضع گیرهای گذشته وی در قم و تهران پخش شده که می گویند بنیاد آیت الله مصباح یزدی پشت آنست، اما این اشتباه است. تمام این جزوه ها در داخل بیت رهبری تهیه و توزیع شده است.
باید منتظر بود و عکس العمل هائی را در جلسه آینده مجلس خبرگان انتظار داشت.
پیک نت 6 بهمن

۱۳۹۰ بهمن ۵, چهارشنبه

راه حل علی فلاحیان علیه تحریم نفت شش ماه پیش باید فروش نفت را تحریم می کردیم!

علی فلاحیان، وزیر اطلاعات اسبق جمهوری اسلامی، برای وزن کشی عقل خودش با عقل جانشینش "مصلحی" در ترازوی شوربختی ملت ایران، دیروز یک اظهار نظر سیاسی – نفتی کرد. آنچه که او در رابطه با تحریم نفتی ایران بعنوان پیشنهاد مطرح کرد، دو نکته را ثابت کرد:
1- هر دو کفه ترازو برابر است و عقل هیچکدام "مصلحی" و "فلاحیان" از دیگری بیشتر نیست و هر دو کم است!
2- یکبار دیگر ثابت شد که مقامات امنیتی جمهوری اسلامی هراندازه که عقل ندارند، جسارت جنایت دارند. این دو نمونه به همراه امیرالجاج آقای خامنه ای، یعنی حجت الاسلام "ریشهری" مجسمه هائی هستند به شهرت مجسمه ونوس، اما در زشتی و پلیدی و جنایت. 33 سال وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، نه دستگاه تعقل، شناخت جامعه، آمارگیری و مشورت برای حفظ امنیت کشور، بلکه دستگاه بگیر، بزن، شکنجه، اعدام، قتل زنجیره ای، دروغگوئی و صحنه سازی های تلویزیونی بوده است، مگر در دوره کوتاهی که "علی یونسی" در زمان خاتمی وزیر اطلاعات شد.
آقای فلاحیان، که حالا در مجلس خبرگان رهبری نشسته و نفسش از جای گرم در می آید و خبر از شکم مردم گرسنه ندارد و یادش رفته همه باد و بروت نظامی و اتمی رهبر فرزانه متکی به پول نفت است، روز گذشته بعنوان مقابله با تحریم نفتی ایران فرمود: "ما پیش از این که تحریم نفتی بشویم، باید از 6 ماه قبل پیشدستی کرده و اروپا را تحریم می کردیم و به آنها نفت نمی فروختیم!"
اگر این راه حل بحران کنونی است و تن اروپائی ها را می لرزاند، بسیار خوب، ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است. از حالا تا شش ماه دیگر بی سر و صدا و تهدید نظامی و بدتر کردن اوضاع، تحریم نفتی را قبول بفرمائید تا اروپا فرو بپاشد!

پیک نت 5 بهمن

۱۳۹۰ بهمن ۳, دوشنبه

:: دعوت دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران در آستانه سالروز ۲۵ بهمن۱۳۹۰

رهسا نیوز: جمعی از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران با فرا رسیدن سالگرد شهادت دو عزیز جنبش سبز صانع ژاله و محمد مختاری، با صدور بیانیه ای گفتند: در سالروز ۲۵ بهمن بر آنیم که طرحی نو در اندازیم.می ایستیم در برابر سیاهی وآنچنان شهر را از فریاد خود پرکنیم که شب از ظلمت خود وحشت کند!! به گزارش دانشجو انلاین متن کامل بیانیه بشرح زیر است: چند این شب و خاموشی, وقت است که برخیزم این آتش سوزان را با صبح در آمیزم گر سوختنم باید افروختنم باید ای عشق بزن در من کز شعله نپرهیزم چون کوه نشستم من با تاب و تب پنهان صد زلزله برخیزد آنگاه که برخیزم سالی را به تماشا نشسته ایم. وقت آن است که همراه شویم با یاد آلاله های عاشق, محمد مختاری و صانع ژاله که خونشان برسنگفرش خیابان به گل نشست و نوید ایستادگی و استواری را بر جان و دلهایمان حک کرد . در سالروز ۲۵ بهمن بر آنیم که طرحی نو در اندازیم.می ایستیم در برابر سیاهی وآنچنان شهر را از فریاد خود پرکنیم که شب از ظلمت خود وحشت کند!! ما دانشجویان با نقش محوری قشر آگاه و پیشقراولان جامعه در این روز به پا می خیزیم . و با رساترین صدا, در برابر چنین سیاهی و بی عدالتی و چپاولگری بی حد و حصری ,که مردم را بیش از بیش در تنگنای ماکزیمم قرار داده است, فریاد عدالتخواهی سر میدهیم.همچنان که در این سالیان نیز به جهانیان ثابت کردیم که با سیاهی و شب آشتی نداریم . و همه با هم برای آزادی ایران و ایرانی از این همه ظلم و سیاهی,که تا فراسوی طاقت انسانی آن را امتداد داده اند , پیش میرویم.. روزی دیگر می سازیم, روز آزادی و روز اعتراض … و به شب صفتان این پیام را می دهیم که پایان دیکتاتوری نزدیک است … زنده باد آزادی درود بر شهدای ۲۵بهمن

۱۳۹۰ بهمن ۱, شنبه

:: جمهوری اسلامی ایران یک خلبان ناراضی سپاه را مخفیانه اعدام کرد

متن نامه جمعی از پرسنل پایگاه هوایی شیراز در رابطه با این اعدام بدین شرح است: بسم رب الشهداء والصدیقین انالله و انا الیه راجعون همزمان با اعدام چندین نفر از سارقان و اشرار در روز ۲۶ دیماه ۱۳۹۰ در شیراز، با خبر شدیم که در کمال تعجب و ناباوری یکی از خلبانان مذهبی، متدین ، صدیق، فهمیده و بسیار محترم پایگاه هوایی سپاه در شیراز نیز همزمان با این افراد با استفاده از شرایط خبری و در خفا (در زندان شیراز) به دار آویخته شده است. ما، پرسنل جوان پایگاه هوایی سپاه در شیراز، به نمایندگی از سوی تمامی پرسنل، شهادت این اسوه تقوی و شهامت “شهید رحمت الله حیدری فرزند حسین” (اعلی الله مقامه الشریف) را به پیشگاه آقا امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ، تمامی همکاران خلبان ایشان و خانواده محترمش تسلیت عرض می کنیم، و از خداوند سبحان برای ایشان علو درجات و برای خلبانان سپاه پاسداران صبر آرزومندیم. شهید رحمت الله حیدری از جمله خلبانان بسیار متبحر و دارای سوابق درخشان پرسنلی و دانشگاهی بود که پس از گذراندن دوره های آموزشی با نتایج عالی ، پرواز را با جنگنده های سوخو آغاز کرد و هیچگاه از راه درخشان سرور و سالارش آقا امام حسین (ع) پا پیش نکشید و از سپاهیان راستین وطن اسلامی و عزیزمان ایران بود. با اغتنام فرصت به همه جباران

۱۳۹۰ دی ۲۶, دوشنبه

سخنان رحیم صفوی فرمانده اتاق موشکی ایران استفاده از "ابزارهای دیگر" جانشین "بستن تنگه هرمز" شد

یحیی رحیم صفوی، فرمانده سابق سپاه که اکنون فرمانده اتاق موشکی (و در حقیقت، عالی ترین مقام امور اتمی است) و مشاور عالی نظامی علی خامنه روز گذشته گفت: "اگر خطراتی متوجه جمهوری اسلامی ایران شود، از ابزارهای سیاسی و دیگر ابزارها برای امنیت خود" استفاده می‌کند.
گفته شده که رحیم صفوی این جمله را در پاسخ به نامه هشدار آمیز رئیس جمهور امریکا به علی خامنه ای بیان کرده است. او در این اظهار نظر آشکارا تلاش کرد از اقدام نظامی سخنی نگوید و تنها به "دیگر ابزارها" اکتفا کرد.
پیک نت 27 دی 1390

۱۳۹۰ دی ۲۵, یکشنبه

شیرینی انتخابات را تلخ نکنید نان سنگک هزار تومان نان بربری 500 تومان

همزمان با اعلام اطمینان رهبر جمهوری اسلامی از برگزار شدن با شکوه انتخابات مجلس آینده به همان شیرینی 40 میلیونی انتخابات 22 خرداد، در دیداری که با طلبه های قم در بارگاه خود در بیت رهبری داشت، استانداری تهران نرخ های جدید نان را اعلام کرد. بموجب نرخ های جدید استانداری، قیمت یک عدد نان سنگگ باید 600 تومان باشد، اما نانوائی ها روی آن کمی کُنجد پاشیده و آن را یک هزار تومان می فروشند! نان بربری هم از سنگگ عقب نمانده و شده است 500 تومان. هفته پیش، وقتی نرخ جدید آب و قیمت جدید بنزین اعلام شد، این حدس دشوار نبود که بزودی نان گران خواهد شد. باید منتظر بالا رفتن قیمت بقیه مایحتاج عمومی بود.
پیک نت 25 دی 1390

۱۳۹۰ دی ۲۱, چهارشنبه

این "لالائی" تاریخی را سردار "علائی" زیر گوش خامنه ای بخواند

سردار "حسین علایی" از فرماندهان سپاه در جنگ 8 ساله با عراق مقاله ای نویشته که سایت نوروز و بدنبال آن سایت کلمه منتشر کرده اند. این مقاله به مناسبت حوادث 19 دیماه 1356 در قم نوشته شده که در سالگرد آن اقای خامنه ای به قم رفته و سخنرانی کرده است.
آنچه سردار علائی از فرماندهان هنوز در سپاه مانده و تصفیه نشده و البته از سمت های فرماندهی کنار نگهداشته شده، نوشته، زبان حال امروز آقای خامنه ایست.
او نوشت:

در روز ۱۷ دی ماه روزنامة اطلاعات مقاله ای را با عنوان ارتجاع سرخ و سیاه علیه آیت الله خمینی که توسط شاه به عراق تبعید شده بود به چاپ رساند. چاپ این مقاله مورد اعتراض طلاب حوزة علمیة قم قرار گرفت و من که خود در آنجا بودم به اتفاق تعدادی از طلاب به درب منزل تعدادی از اساتید حوزة علمیه قم مراجعه کردیم تا آنها به درج یک طرفة مقالة توهین آمیز علیه شخصیت محبوب مردم اعتراض کنند. این رفت و آمد به درب خانة علمای قم دو روز به طول انجامید و حکومت شاه به بهانة نداشتن مجوز برای راهپیمایی به طلاب و جوانان در خیابان صفائیه حمله کرد و تعداد ۶ نفر از طلاب و معترضین را کشت و عده ای را نیز مجروح کرد.
رفتار غلط مأمورین امنیتی شاه، نارضایتی مردم از حکومت سلطنتی را به اوج رسانید و به استمرار آن کمک کرد.چنین رفتاری موجب شد تا چهلم ها در ایران به راه بیفتد و رژیم شاه ظرف یک سال بیش از ۲۰۰۰ نفر از مردم معترض را در خیابان های شهرهای مختلف بکشد.ولی هرچه بر کشته های خیابانی و بازداشت مردم و تعداد زندانیان سیاسی افزوده می شد عملا از اقتدار نظام شاهنشاهی کاسته می شد. تا قبل از این حوادث، مردم مستقیما شاه را خطاب مخالفت های خود قرار نمی دادند و سعی می کردند تا انتقادات را متوجه نبود آزادی بیان در کشور،فقدان آزادی های سیاسی و رفتار بد مأمورین دولتی به ویژه عناصر گارد شاهنشاهی و در نهایت دولت وقت بکنند. اما تداوم رفتارهای خشن حکومت و سرکوب شدید اعتراضات باعث شد که مردم لبة تیز مخالفت های خود را متوجه شخص شاه بکنند و خواستار تغییر اساسی در نظام حاکم شوند. نامه نگاری ها به شاه شروع شد و او به حق عامل همة نابسامانی های کشور اعلام شد.
این روند ادامه یافت تا آن که مردم، آزادی و نجات خود را در برپایی جمهوری اسلامی دیدند تا هم از حکومت یک شخص به صورت مادام العمر جلوگیری کنند و هم مردم با انتخابات آزاد بر سرنوشت خود حاکم باشند و هم حکومت برخاسته از متن فرهنگ مردم که اسلام است باشد و تعارضی بین باورهای مردم و اَعمال حاکمیت نباشد. به هر حال شاه به سرکوب ها و توسعة اختناق ادامه داد تا با رهبری امام خمینی همة مردم علیه وی بسیج شدند و او برای نجات جان خود و خانواده اش مجبور به فرار از کشوری شد که خود را صاحب آن می دانست. به نظر می رسد احتمالا سوالات زیر پس از فرار برای شاه مطرح شده باشد که می تواند برای سایرین تجربه ای مهم و عبرت آموز باشد.
۱- اگر در واکنش به حضور مردم در مجالس ترحیم فرزند امام خمینی سعة صدر به خرج می دادم و با مقالة توهین آمیز که نویسندة آن داریوش همایون وزیر اطلاعاتم با اسم مستعار بود،مردم را تحریک نمی کردم بهتر نبود؟
۲- اگر پس از انتشار مقاله در روزنامة حکومتی، اجازه پاسخ به آن مقاله را در همان روزنامه می دادم حکومتم دوام بیشتری نمی یافت؟
۳- اگر به مردم معترض اجازة راهپیمایی مسالمت آمیز را می دادم و آنها را متهم به اردو کشی و زورآزمایی خیابانی نمی کردم ، مسئله خاتمه نمی یافت؟
۴- اگر به مأمورین دستور می دادم که به تظاهر کنندگان تیراندازی نکنند و هوشمندانه و با تدبیر آنها را آرام کنند ،نتیجة بهتری نمی گرفتم؟
۵- آیا اگر به جای حصر کردن بعضی از بزرگان در خانه هایشان و تبعید تعدادی دیگر به سایر شهرهای دوردست و زندانی کردن فعالین سیاسی، باب گفتگو و مراوده با آنها را باز می کردم کار به فرار من از کشور می انجامید؟
۶- اگر به جای اتهام زدن به مردم که خارجی ها عامل تحریک شما هستند به شعور جمعی آنها توهین نمی کردم حالا خودم مجبور بودم به خارجی ها پناه ببرم؟
۷- آیا اگر به جای متهم کردن مخالفین خودم به اقدام علیه امنیت کشور،وجود مخالف را می پذیرفتم و حتی آن را قانونی تلقی می کردم و برای آنها حق قائل بودم نمی توانستم بیشتر برمسند قدرت باقی بمانم؟
طبیعی است که دیکتاتورها برای خود حق ابدی حاکم بودن بر مردم قائل هستند و در زمانی که در کاخ سلطنت با همراهان متملق و چاپلوس احاطه شده اند فرصت طرح این سوالات را ندارند و زمانی به فکر می افتند که مثل قذافی پس از موش و حشره خواندن مخالفین، مجبور شوند فرار را بر مقاومت و ایستاده مردن ترجیح دهند. فاعتبروا یا اولی الابصار.
پیک نت 21 دی 1390

۱۳۹۰ دی ۱۷, شنبه

مصطفی تاج زاده: "آقا مجتبی" من را زیر فشار گذاشته!

مصطفی تاج زاده اعلام کرد، مجتبی خامنه ای شخصا پیگیر پرونده من و همسرم می باشد و قوه قضاییه و دیگران نقشی در این پرونده ندارند. تاج زاده معتقد است تمامی فشار های وارد شده به وی و خانواده اش خواست مستقیم مجتبی خامنه ای می باشد.
تاج زاده تمام مدت بازداشت را به صورت متناوب در قرنطینه و یا انفرادی گذرانده است و هیچ مقام قضایی و امنیتی هم پاسخگوی این برخوردهای غیرقانونی نیست.
فخرالسادات محتشمی پور نیز با گزارش قرارگاه ثارالله و وزارت اطلاعات بازداشت و پرونده برای وی تشکیل شد.

پیک نت 18 دی 1390

۱۳۹۰ دی ۱۵, پنجشنبه

گزارش مجله اشترن چاپ آلمان 5 عضو سپاه پاسداران در سوریه دستگیر شده اند

نشریه "اشترن" چاپ آلمان، که در کنار دو مجله "اشپیگل، و "فوکوس" سه مجله مهم آلمان را تشکیل میدهند، ضمن انتشار گزارشی از تظاهرات مردم در سوریه و دستگیری 5 ایرانی در شهر "حمص" سوریه نوشت:
5 ایرانی که در سوریه ربوده شده اند، از اعضای سپاه پاسداران بودند که هنگام دستگیری لباس رفتگری سوریه را به تن داشته اند، اما در جیب آنها پول ایرانی و کارت شناسائی سپاه پاسداران یافت شده است.
اشترن نوشت که افراد ربوده شده، مشاوران ارتش سوریه برای سرکوب مخالفان بوده اند. عبد الرزاق تلاس (Abd ar-Razaq Tlass ) یکی از اعضای تیم رباینده 5 ایرانی در شهر "حمص" سوریه به خبر نگار ما (مجله اشترن) گفت، ایرانی ها ربوده نشده اند بلکه توسط مخالفان رژیم اسد در سوریه دستگیر شده اند و اکنون نیز در بازداشت هستند. بازداشت این 5 عضو سپاه پاسداران نشان داد که در سرکوب مردم سوریه، جمهوری اسلامی به بشار اسد کمک می کند.
عبد الرزاق تلاس (Abd ar-Razaq Tlass ) اولین افسر ارتش سوریه است که به شورشیان پیوسته است. وی 25 سال دارد و پسر برادر "تلاس" وزیر سابق دفاع سوریه است. او گفت که شورشیان توانسته اند یک بیمارستان زیر زمینی کاملاً مخفی درست کنند که مجروحین اعتراضات خیابانی به آنجا منتقل می شوند، زیرا انتقال آنها به بیمارستان های زیر نظر حکومت به معنای انتقال آنها از بیمارستان به زندان و رفتن زیر شکنجه است.
(همان رفتاری که مردم ایران درجریان اعتراض علیه کودتای انتخاباتی 22 خرداد شد)
پیک نت 15 دی 1390